Monday, June 22, 2009

Mancarea in Peru...Yummy!!!



Fiindca si Peruvianii sunt oameni- mananca si ei.Mananca tot ce mishca...Aproape tot ce mishca.Delicatesea casei este Purcelusul de Guineea la gratar(vezi foto).Eu eram hotarat sa gust din acest deliciu dar la solicitarile pretenilor mei a trebuit sa renunt.Regret profund dar data viitoare nu-mi mai scapa nici un Purcelus de Guineea.
De ce? Ideea e simpla:
-I se zice Purcelus sau Porcusor (de Guineea).Deci daca e "porcusor", nu are cum sa nu fie bun.
-E facut la gratar.Aproape orice e facut la gratar trebuie sa fie bun.
-Unii zic ca are gust de iepure, altii zic ca are gust de carne de vita.Nimeni nu a murit dupa ce a mancat un animalutz asa de dragutz.
Exista doar 2 dezavantaje.Primul dezavantaj este ca arata ca un...shobolan la gratar.Totusi, daca tinem cont de zicala inteleapta ca "Aparentele inseala" atunci cred ca e numai bun de mancat.
Al doilea si ultimul argument ar fi ---Cum sa iti mananci prietenul? Sa fim seriosi, dragilor.Kiar ma gandeam de cate ori ne-au "mancat" pe noi asha zisii "prieteni" (prietene) de-ai nostri(de-ale noastre) sau in cel mai bun caz ne-au bagat cutzitul in spate??? Este o alta poveste asha ca voi comenta la acest subiect cu o alta ocazie...poate.
Sa revenim la mancare.
Bucataria Peruviana este considerata a 2-a bucatarie cu cea mai buna mancare din lume (dupa bucataria Franceza).Au o mancare de milioane:tot felul de bucate din diverse legume, fructe,carne.Yummy!Este super buna! Vorba vine ca "e de milioane" fiindca preturile sunt super ok.Uneori chiar mi s-a parut ieftina.
Am mancat multe fructe cu gust excellent.Unele au fost aduse direct din jungla.La unele nici nu le stiam numele dar erau delicioase.
In Peru in multe aspecte exista 2 extreme.Aceste 2 etreme exista si in mancare.Mancarea pregatita pe strada nu era deloc atragatoare si am considerat-o chiar riscanta.Motivul principal era mizeria de pe strada si gunoaiele din jur.Mancarea pregatita in locuri curate si salubre era un deliciu.
Nu ratati mancarea Peruviana cand aveti ocazia si nu uitati ca "Aparentele inseala" fie ca e vorba de purcelusi sau... oameni/"oamene" (Mai ales "oamene"!:)

¡Buen provecho!
ps.In meniurile din Peru, Purcelusul de Guineea era tradus ca si "Coy".

3 Comments:

At 11:36 PM , Anonymous Anonymous said...

deci nu inteleg de ce nu ai mancat purcelusul..?!ani.

 
At 7:03 AM , Blogger Tony said...

Un motiv a fost fiindca am ramas fara replica la afirmatia:"Tony, daca vei manca Purcelus de Guinea...niciodata nu vei mai privi la fel la animalele domestice/de casa..." Oare asa sa fie? :)

 
At 3:01 AM , Anonymous Anonymous said...

foarte tare, Tony!! De la purcelusi de guineea la oameni...."mancatoria" e mare, mare..:)))))) dar, ai dreptate.....Aparentele sunt doar aparente!;)
Sunt sigura ca ai mancat alte mancaruri traditionale foarte gustoase.

Anita:)

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home